tisdag 27 december 2011

Borta bra men hemma bäst!

Jag och Natalie myser i bilen i går kväll, under den evighetslänga väntan över att få köra ombord! Vi somnade till och med en stund under tiden!

Nu är vi åter i Sverige!

 Båten anlände till Stockholm i morse endast ett par minuter försenad, trots fortsatt storm, och inte gungade det heller särskilt mycket på natten. Tydligen hade vi haft motvind rakt framifrån!

I går kväll var det värre. När vi kom till hamnen, hade båten precis anlänt och allt var jätteförsenat! Vi satt i 2,5 timmar i bilen efter incheckningen innan vi fick åka ombord! Sedan tog det ytterligare en timme innan vi åkte iväg, och tydligen tog vi kortaste rutten rakt över havet samt skippade Marienhamn helt!


Oliver fick denna tröja i julklapp och har haft den på sig sen dess, typ :)

Efter kvällsfikat på denna mysiga Café Orient, fick jag världens huvudvärk! La mig samtidigt med barnen, men kunde nästan inte sova något alls, och vid 2- tiden på natten gick Daniel iväg till receptionen efter värktabletter! Vi använder aldrig sådana och har därför aldrig med oss det, haha! Kort efter att jag tagit en tablett, kräktes jag, och somnade sedan av ren utmattning. På morgonen vaknade jag utan minsta spår av huvudvärk! Kan det ha varit migrän??? Läskigt... Jag har aldrig haft migrän men ej heller så där ont i skallen, någonsin!


Vi kunde inte låta bli att bunkra lite finskt godis... Det finns så enormt mycket gott i det landet!

Det var värsta vårkänslan att åka hemåt i morse, solsken, torr asfalt och +10 grader! Perfekt vinterväder tycker jag :) Nu har vi ju haft både snö och minusgrader, och till och med pulka har vi åkt, så nu får det gärna bli vår!

Här hemma hade det nog inte blåst så värst mycket alls. Till och med de tömda soptunnorna stod kvar på sin plats!

Läget just nu: Daniel sitter i övervåningen och jobbar. Alex har installerat sitt nya innebandyspel och Oliver spelar nya Zelda på WII. Natalie har uppdaterat sig på "Charlie och Lola"- fronten och jag har mest druckit kaffe och myst över att vara hemma!


Jag och barnen kommer att vara lediga fram till skolan börjar, veckan efter trettondagen. Daniel jobbar nog mest, men han kan välja själv var och vilka tider. Vi har planer på både aktiviteter och chill...

På torsdag ska vi ha en liten släktträff här hos oss med Daniels bror m familj samt ett par mostrar till honom. Ska bli riktigt trevligt! Nyårsplaner smider vi så smått. Förra året firade vi in det nya året hos Cissi och Martin och hade jättetrevligt men om jag får bestämma, bjuder vi hit några i år. Det blir enklare så med barnen tycker jag!

Dags för en till kopp kaffe!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar