tisdag 21 juni 2011

Framme i Vejle


Efter två resdagar sitter vi just nu på Scandic i Vejle och chillar. Men- från början:




Igår, måndag, kom vi iväg vid 10- tiden, exakt som vi skulle. J och B hade kompisar hemma  som skulle sova över redan i söndags kväll, och därför ville de förstås veta exakt vilken tid vi tänkt oss att komma iväg. Vi sa halvt på skoj att planen var att komma iväg mellan 9:55 och 10:00, och naturligtvis var klockan 9:57 när vi rullade iväg :)




Ett stopp i Gränna där vi såg hur polkagristillverkningen går till. Vi har sett det flera gånger förr, men småbarnen hade inte sett det.



12 polkagrisar för 200kr, vilket fynd :) Ehhhh roligare att köpa än äta upp...



Matpaus och lite shopping i A6- centrumet i Jönköping. Jag köpte bland annat t- shirts till Jonte och Benne samt paraplyer, och D köpte Angry Birds- fåglar som mjukisdjur, haha!



Första natten sov vi på Scandic i Helsingborg. Vi satt och nördade oss, fikade lite gott, D och A bastade...



Liten stunds morgonmys hanns med...





... innan hotellfrukost!




Efter en kort resa med färjan över till Helsingör...


... fortsatte resan med bil...



... över Stora bältbron (20 km lång!!!)...



... och Lilla Bältbron, ända fram till Vejle där vi skulle sova de kommande tre nätterna!






En bensträckare och glasspaus längs vägen...



Vi checkade in på ett jättefint och fräscht Scandic- hotell mitt i Vejle...



... med en underbar utsikt över en liten park utanför.





Vi promenerade till Vejle centrum och åt på en Dansk hamburgerkedja. Underbar mat, och ett stort + var att det fanns grillade "Subway- mackor" så även jag blev mätt :)




Sedan blev det shopping igen, i ett stort och nytt köpcentrum!





Jag och Natalie köpte ett varsitt par skor. Hon var sååå nöjd med sina, tösen :) Så helt underbart det är att ha en liten tjej som är lika tokig i allt vackert som jag :) Hon berättade till D efteråt att vi hela tiden sagt "Alltså, jag _kan_ inte välja..." :)




Tillbaka i hotellrummet har vi mest chillat och myst. Jag köpte en inredningstidning igår på Svenska sidan, och då medföljde en pocketbok. Att ha tid till att läsa pocketböcker, DET är semester!!!



Mjölkchoklad med knas, hahahaha! Den var rätt god faktiskt, man märkte liksom inte av det knasiga :)




Jag hittade en underbar liten "skräpaffär", Systrarna Grön tror jag den hette, där jag var tvungen att shoppa "lite dittan och lite dattan", som Natalie sa. Babushkaplåstret gillade jag särskilt!



Nu på kvällskvisten har vi fikat lite smördegsinbakade danska pölser och smörrebröd med choklad. Nu sover alla barnen, och jag ska ta en dusch och lägga mig, jag med. Tanken är att hänga på låset till Legoland i morgon bitti klockan 10!

Vi hade tänkt att snacka med J och B i kväll via Skype, men de hade inte tid till det. Huset var visst fullt med folk :) Få se hur många hela väggar vi har att komma hem till :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar