söndag 5 juni 2011

Vad ska man bli när man blir stor?


Ehhh... det ljusblåa skulle varit genomskinligt, hehe! Jag + redigeringsprogram = mismatch


Vår fina Oliver satt tyst i bilen en lång stund. Till slut sa han: "Alltså, jag har verkligen _ingen_ aning om vad jag ska bli när jag blir stor!"

"Inte tandläkare i alla fall, vill inte stoppa händerna i folks munnar."

"Inte läkare, hur kul är det att ta hand om någon som bara ligger i en säng alla dagar."

"Polis, näää, att ta fast tjuvar, jag tror det kan bli ganska rörigt."

"Tjuv, visst, man kan få mycket pengar men jag vet att jag skulle hamna i finkan nästan på en gång."

"Jobba med datorer, inte så kul att sitta vid en dator hela dagen och inte få spela."

"Brandman, gillar inte att springa rakt in i en eld."

"Taxichaufför, inte så många som åker taxi, så..."

"Jobba på dagis, haha, och torka snoriga bäbisar, näää..."

"Lärare, inte en dålig lärare i alla fall, i så fall en sån som Anders som prickar av barn i busskön och sånt..."



Jag får ett tiotal blombuketter om dagen, alla plockade med kärlek, dessutom :)



Natalie i morse, i bara pyjamaströja och trosor, inne i kaninburen för att umgås med sitt älskade djur! Ossian är inte ett dugg rädd för henne utan verkar uppfatta henne som en "flockmedlem".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar