tisdag 28 juni 2011

Våra två sista resdagar

Ett stormigt hav: vind + vatten = häftiga naturkrafter!


Pooh!!! Idag har jag jobbat hela dagen, trots 30 varmgrader! Hade gärna fortsatt varit ledig även denna vecka såsom resten av familjen, men det får gå ända.

Jag håller på att koka potatis och invänta familjen som är på äventyr i Uppsala. Tänkte blogga de sista bilderna från resan så jag kommer i kapp någon gång...




Till midsommardagen lovades det stormvindar i Skåne. Vi åkte ändå till havet, närmare bestämt till Mellbystrand, en milslång jättepopulär sandstrand.






"Snäckigare" strand kan väl knappast finnas!





Fler fina bilder på ungarna blev det...





Som vi älskar detta! I mitt nästa liv vill jag nog bo vid havet tror jag ;)















De två sista bilderna är tänkta till en fotovägg. Haha, jag fotar jämt bilder till en fotovägg men det blir aldrig någon fotovägg :)











Sedan roade vi oss på campingen en stund, med minigolf och elbilar. Oliver var helt grym på minigolf! (och jag var så klart sämst, men jag bjuder på det :))




Jag får blommor hela tiden, överallt :)









Efter en Donken- middag (faktiskt den första på hela veckan), åkte vi till Norrköping där vi skulle sova sista natten. Vi hade en minisvit, finaste rummet hittills. Till och med utsikten genom fönstret var vacker!










Hotellet hade gym, bastu och relax med jacuzzi uppe på taket! Vi hade sån tur för ingen var där, vi hade hela stället för oss själva! Vi bastade och badade länge, och A + O gymmade :)

En helt OK avslutning på semesterveckan!




Två nöjda små ska precis lägga sig...








Hejdå hotellfrukost, vi kommer att sakna dig!






Efter frukosten turistade vi lite i Norrköping, som är en vacker gammal industristad. Det har funnits massor av textilindustri i dessa lokaler fram till 70- talet, och nästan allt är bevarat än idag.

Och så lärde Natalie sig att göra tuggummibubbla :) Det har faktiskt varit en av hennes största drömmar, så att :)







Medan vi vandrade runt runt, blev det varmare och varmare, och jag är sååå glad att det inte var lika hett hela veckan! Sommarvärma är trevligt så länge man slipper gå och kånka packning och passa tider och se till att barnen dricker och att ingen bränner sig och ja- när man är hemma eller på stranden, typ!

Och sedan så åkte vi hela vägen hem! Vi fick en underbar semestervecka tillsammans, fyllt med minnen och upplevelser, och så var det helt underbart att komma hem!


3 kommentarer:

  1. Helt underbara bilder Merja!! Jag känner igen det där "fota till en fotovägg" men att det aldrig blir ngn fotovägg :) har hur mkt bilder som helst som är tänkta till det....

    SvaraRadera
  2. Emma (jobbkompis)30 juni 2011 kl. 22:22

    tornet i bakgrunden på norrköpingskortet - på julen sätter de en gigantisk tomteluva på den!

    SvaraRadera
  3. Emma- gör de? Sicken kul idé, Norrköping överraskar verkligen! Visste inte att staden fanns, typ, och så är den hur mysig som helst ju!

    SvaraRadera