torsdag 23 juni 2011

Legoland Del 1


Hej bloggen!

Vi har haft två fullkomligt perfekta dagar i Legoland! Vädret hade inte kunnat vara bättre (mellan 15 och 20 grader och för det mesta halvmulet), i princip inga köer till åkattraktionerna, inga köer alls till maten/glassen/fikat/toaletterna, och tre mycket nöjda och glada barn! Enda tråkiga var/är att Alex är sjuk, såsom på varenda resa vi gör! Han har troligen halsfluss. Han har orkat mha Panodil, men nu är han rejält sjuk, så vi får se vad vi ska hitta på för stillsamma aktiviteter i morgon. 

Här i Danmark är det inte midsommar i morgon i alla fall, kanske student om vi fattat rätt. Planen för dagen var Lalandia eller annat bad/äventyrsland, men det är nog bara att glömma med en Alex som har feber och ont.

Eftersom både jag och Daniel har en varsin (likadan) kamera, har det ju förstås blivit en del bilder tagna under dessa två dagar. Efter att vi nu plockat bort dubbletterna, landar vi på drygt 600 bilder, haha! Jag får blogga dem i omgångar, och först ut är Minilandet, alla miniatyrbyggen från olika delar i världen.

Jag har komprimerat 220 bilder till 95 stycken och nu orkar jag inte välja/välja bort längre så här kommer de (utan text). Grymt fina bilder från en hel massa osannolika byggen:


































































































2 kommentarer:

  1. Jag känner mig aningen otillräcklig som lego-byggare....
    Otroligt vilka byggen de skapat.

    SvaraRadera
  2. Haha, eller hur :) Jag antar att de inte är intresserade av att ställa ut ens mina finaste byggen där ;)

    SvaraRadera