torsdag 16 juni 2011

Sista dagishämtningen ever!!!



Det tog en stund att tömma klädhängaren och backen för extrakläder, leta fram alla regnkläder, gå igenom torkskåpen, kvarglömda- lådor, teckningslådan, samt allt dagens pyssel... Men nu är det gjort!

Idag var det en stor dag för mig. Jag hämtade Natalie från dagis för allra sista gången!

Det var väl sisådär 16 år sedan vi påbörjade vår karriär som dagisföräldrar. Vi har hunnit med både bättre och sämre dagis, bättre och sämre personal och bättre och sämre lämningar/hämtningar. Detta sista dagiset var speciellt på det sättet att Oliver och Natalie var, tillsammans med ett syskontrio, de allra första barnen som började där.

Natalie ska gå en dag till, i morgon, men då sköter Daniel lämning och hämtning. Det brukar bli så på fredagar.

Jag kan bara hålla med Natalie i det hon sa härom dagen när jag hämtade henne: "Det här måste vara ett utav Sveriges bästa dagis" :) Ändå är jag så glad och lättad över att hon blir en skolflicka till hösten! Allt har sin tid och vi har gjort vårt angående småbarn.



Jag handlade fröken- presenter på lunchen. En varsin stor lavendelplanta i två liters kruka fick de, samt en snygg (tycker jag) ytterkruka till den.

Och vill man göra ärenden på lunchen, får man nöja sig med en baguette i bilen till mat :)



Natalie hade precis påbörjat en väv när jag skulle hämta, och för att hinna klart i tid, fick hon ta den med sig hem. Hon älskade verkligen att väva, så en vävram är nog något vi måste införskaffa till sommarlovet.

Förresten, vi har inte riktigt en blekaste aning om var hennes glasögon tagit vägen...




En kaninbok har det visst också tillverkats i "Sveriges bästa dagis" på sistone :)

Bilderna till boken har hon och Fia letat fram på "Boogle", och på en av sidorna fanns till och med bild på henne själv med Ossian :) Jättegulligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar