torsdag 30 juni 2011

Solsegel



För någon dag sedan satte D upp ett segel framför dubbeldörren ut till altanen. Det är både praktiskt (skänker värmen inomhus med ett par grader) och mysigt, för det skapar lite rumskänsla på den här sidan av altanen. Idag när jag kom hem från jobbet, tog jag med mig en kudde ut och låg länge under seglet.



Idag har barnen klarat sig själva här hemma. Daniel har, trots sin semester, anordnat någon slags konferens för social media- nördar i Uppsala. Hans jobb är samtidigt hans käraste hobby.

Benne jobbar mellan 15-21, så han var ju hemma på fm och barnen hade klarat sig bra resten av tiden.



Natalie har redan meddelat att "När vi ska lämna tillbaka Ossian till Fäboden så ska jag följa med för jag tänker kolla på hamstrar och marsvin. Det ryms en bur i mitt rum!"

Haha, suck och stön! Det slutar väl med att hon, som vanligt, får sin vilja igenom och jag får ta mitt pälsdjursallergi och flytta ut till lekstugan :)



Vi blev sugna på en nattmacka vid 11- tiden igår kväll, och tände ljusen i lyktorna ovanför altanbordet samt ett par stearinljus på bordet. Sedan satt vi länge och njöt av sommarnatten, helt underbart! Man måste ta vara på varje minut av detta härliga för tiden går så fort. I morgon är det redan juli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar