onsdag 12 januari 2011

Andra arbetsdagen


 Sitter här och drömmer mig tillbaka till vårt tre veckor långa jullov. Årets andra arbetsdag är avklarad och det känns faktiskt helt okej att vara tillbaka på jobbet och vardagen.


Värre var det dock på måndagskvällen, då hade jag världens börja-jobba- ångest! Jag tror helt klart det berodde på att vårt jullov var så alltigenom löjligt lyckat och perfekt så det nästan blev pinsamt!


En hel del bilder blev tagna, men jag ska hålla mig till min plan på FÅ bilder per inlägg. Tre photoshoppade bilder får presentera hela lovet:



Laxen, det godaste på julbordet! I år hade vi fyra sorter: kallrökt, gravat, laxpaté, samt delikatessen över alla de andra: färsk egenrökt lax som Daniel rökte dagen innan julafton, mitt bland snödrivorna!


Juldagsmorgons långfrukost med goda mackor, färskpressad juice, en varsin Lungo gjord med vår julklapp till oss själva, Nespressomaskin, samt Toffifee till efterrätt. Denna bild får presentera allt mysande under julen.


En något o-traditionell nyårsaftonsbild? Vi firade nyårsafton hos våra grannar och vänner Cissi och Martin med tre rätters middag, fika i mängder, glada barn och besök hos deras underbara, alldeles nykläckta kycklingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar