måndag 24 januari 2011

Sovrummet, så här långt




Vårt sovrum i Natalies gamla rum är inte stort. Därför var vi först lite tveksamma till fondväggen som är ovanligt gryllig för att vara vi. Skulle det ta över helt? Men facit i hand är vi jättenöjda med vårt val av tapet. Det känns kul och lite nytt med något annat än vitt.



Min nya, snygga garderob, den vi handlade på IKEA i lördags! Vi valde mellan vanliga dörrar och skjutdörrar men det slutade med tre vanliga, en med tonade glasrutor och två heltäckta. Garderoben är 100+50 cm bred och de måtten gick inte att kombinera med skjutdörrar.
Daniels garderob är inbyggd i väggen.



Dörrarna har inga handtag. Vi glömde helt enkelt bort att köpa det! Dessutom tror jag att jag häftar fast ett vitt tyg bakom glasrutan så småningom.



Även ett gammalt linneskåp fick vi plats med i rummet, men det var också allt!


Vi kommer eventuellt lyfta upp sängen något för att få plats för förvaring under. En sänggavel och två sängbord behövs, samt gardinstång och gardiner. Tavellister ska upp ovanför sängen, sänglampor, väggord, en pilasterhylla för tidningar...

Den vita klädstegen har Jonatan gjort i slöjden. Den är inte bara vacker, den är även mycket praktisk!
De vitmålade försterramarna vet jag inte riktigt vad jag ska göra med. Har en del tankar kring dem men tills vidare står de där de står...

För tre veckor sedan såg rummet ut så här:



Lite har det väl ändå hänt sedan dess!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar