måndag 24 januari 2011

Nystädat hus!




Måndagar är ju min och Natalies lediga tjejdagar, och då brukar vi mest göra ärenden och förbereda veckan som kommer. Idag har det funnits extra mycket att göra eftersom vi pysslade med annat under helgen: hela trappan full med saker på väg upp, o-torkade bänkar, dammråttor och överfulla soppåsar var bara en del av den mindre glamourösa sanningen idag! Det är i alla fall trevligt att det märks när ingen håller efter, haha!

Jag är pedant, absolut, och det retar folk ibland. Man kan inte ha många barn och ett stort hus och ett krävande jobb och samtidigt vara pedant. Man måste ha förstånd nog att förändras som person efter att man fått sina genomsnittliga 2,6 barn.

Jag kan stå ut med kaos i ett par dagar, när vi i perioder prioriterar något annat. Kanske upp till fyra dagar som max. Sedan, ja, sedan står jag inte ut längre. Stök- kvoten är helt enkelt uppfylld för den gången.Då tar jag och städar tills det är kliniskt rent och plockat i alla vinklar och vrår. Efter en sådan dag kunde man utföra avancerade hjärnoperationer på vårt köksbord :)

Så det är i princip vad jag sysslat med idag. Nu är det så fint och städat så,och det brinner stearinljus överallt (och jag har dessutom precis suttit i en timme och uppdaterat mig om bloggvärldens händelser)...

Annars har jag och Natalie hunnit med en mathandling samt en sväng till biblioteket för att låna en hög med böcker till henne och Oliver. Två av dem har vi redan läst.

Det som återstår att göra i kväll är ett gigantiskt berg med ren tvätt som ska vikas in i gömmorna. Daniel kommer seeeent idag så jag har hela kvällen på mig. Dessutom är vikning av tvätt en av mina absoluta favoritsysslor i hemmet. Helt på allvar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar