söndag 30 januari 2011

Shopping

Här kommer en del av de senaste dagarnas shopping, samt lite annat pyssel vi haft för oss...



Gardinstång till vårt rum köpte jag på IKEA i fredags. Gardinerna hängde tidigare i vardagsrummet, men nu ska det bruna i alla dess nyanser sakta utrotas där inne hade jag tänkt, och dessa passade alldeles ypperligt att hängas här inne i stället.



Som ett steg i samma riktning kom den svarta lampan till slut upp! Ett av de fina silverljusstakarna blev dessvärre krossat i samma veva...



Så här såg det ut innan. Lampan matchade väggen bakom, visst, men jag är rejält less på tapeten, så den ska nog snart målas över till någon nyans av mörkgrått. Visserligen råder det lite delade meningar i den frågan bland de två som bestämmer i detta hus, men vi får väl se, vi får väl se :)



Vad är nytt på favoritplatsen, då? Lammskinnet förstås! Både snyggt och praktiskt eftersom det skyddar fotpallen lite och man då inte behöver tvätta överdraget riktigt lika ofta.



 

 

Och så över till något riktigt intressant, nämligen vårt galg- status: ÄNTLIGEN har vi bara lika galgar i våra garderober :) (förutom i just min garderob som har ett par o-matchande kjol-galgar). Jag fotade inte alla garderober, det var lite synd eller hur ;) Alltid kul att se hur folks galgar ser ut :)

Det var i alla fall en riktig njutning att slänga alla rangliga skräpgalgar, KappAhl- galgar och sylvassa kemtvätts- galgar! Varför har jag inte gjort det tidigare för?



 Två nya runda kuddar som jag skickade efter från HM och som jag trodde var turkosa men som visade sig vara rätt... gröna, eller hur man ska säga. Kanske även en aning... skitfula, haha!

Jaja, jag kanske vänjer mig vid all denna färgexplosion som börjat smyga sig in i vårt förut så vita hus!



 Säga vad man säga vill om IKEA, men när de har rea så har de REA! Denna lampa kostade 29 kronor, och då medföljde en halogen- spot som kostar 40 kronor att köpa separat! Alltså blir det billigast att köpa en skrivbordslampa och slänga den, om man nu bara behöver själva glödlampan...


 

Jag köpte en vit till Benjamin, och en svart som hamnade här, ovanför Olivers lilla datorplats.



Till Natalies rum bidde det en stor spegel med silverram. Den ska upp på väggen så småningom, det ska bara bli en bänk av något slag framför den först, där dockhuset kan stå.



En vinterjacka till Natalie som även passar nästa år, och en gullig bikini till sommaren, fyndade jag till halva reapriset. Natalie köpte en glassbil till sina GoGoPets- hamstrar med egna pengar.



Oliver har tjatat om detta Ninja- lego i veckor och räknat dagar till sin födelsedag i maj, så lyckan var stor när han igår insåg att han faktiskt hade pengar till att köpa ett paket redan nu!

Han är dessutom fenomenalt duktig på att följa instruktionerna och bygga ihop sitt lego utan hjälp! Dessa 7-14 års förpackningar har han byggt själv i flera år. Finaste lill- killen!


1 kommentar:

  1. vart e klädstångarna och spegel köpta? gå gärna in på min blogg och svara :) tack på förhand <3

    SvaraRadera