söndag 16 januari 2011

Tävling

Hittade en trevlig tävling nyss. Den går ut på att först gå in på den här sidan och sedan välja sitt favorithus bland dessa. Vilket inte är det enklaste, jag skulle inte precis tacka nej till något av de mer traditionella husen. De moderna fyrkantiga lådorna är jag minde förtjust i, men att välja mellan Grosshandlarvillan, Humlebacken, Hunnebo och Newport tog låååång tid :)

Hunnebo föll bort pga på sin storlek, 148 kvm är för litet för en familj på 7. Grosshandlarvillan föll på att den ser ofärdig ut på något sätt, smala räcken och och lister samt panel som ser nästan omålad ut... Ett sådant jättehus ska se ut att ha stått på platsen i minst hundra år :) Newport föll på att huset ser ut att behöva närhet till havet för att må riktigt bra, och vi vill ju inte flytta från Uppsala, haha!

Därför väljer jag huset nedan:

Humlebacken är ett av de mest perfekta hus jag någonsin sett, lika harmoniskt vacker från alla håll. Alla de genomtänkta detaljerna, stående och liggande panel, spröjsade fönster, den vackra pardörren och fina lilla verandan, för att inte tala om kronan på verket, det magnifika välvda fönstret på övervåningen... Humlebacken är utan tvekan ett hus med vacker själ!


2 kommentarer:

  1. Å vad glad jag blir, det är ju mitt hus:)
    Kul att du ville vara med och tävla, lycka till!

    Viveka

    SvaraRadera
  2. Ja jag vet, lyllos dig! *kämpar med att inte bli grön*

    Ett av de vackraste husen jag sett!

    SvaraRadera