tisdag 11 januari 2011

Första inlägget...

... här på min allra nyaste blogg, äntligen!

Jag har haft flera bloggar förr, men pga diverse strul har jag förr eller senare ledsnat på dem. Dock har jag åter igen börjat sakna bloggandet, dels för den trevliga dagbokseffekten som det medför, dels för att jag faktiskt fotar mycket mer när jag har en blogg att lägga bilderna på. Och se, sådant gillas i Paulinas hus: Ordning och reda, kontroll över tillvaron och massor av bilder på allt och ingenting!

Jag har tänkt på ett par saker jag ska försöka ändra på i och med denna blogg: 
Den första är att jag ska blogga om en eller ett par saker per inlägg. Inga fler "Hänt i veckan- inlägg" alltså :) Då fyller taggandet sin funktion på ett annat sätt. 
Den andra är att jag ska minska antalet bilder per inlägg. Inga fler inlägg med 30 - 40 bilder på kommer det heller att bli, med andra ord :) 
Och den tredje är att jag ska lära mig att minska bilderna gällande antalet pixlar så jag inte använder upp allt bildutrymme på en gång.

Ett bildkollage över vårt vackra hus i vinterskrud får avsluta inlägget. Bilderna är tagna den iskalla Luciamorgonen för ca en månad sedan, och ja, jag har nyss lärt mig grunderna i bildredigering :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar