lördag 22 januari 2011

Fixarlördag


Så här olika kan frukostar se ut även när man äter efter samma diet :) Daniel väljer stekt ägg med bacon och bearnaisesås medan jag inte kan överge min yoghurt. Jag äter turkisk yoghurt med frön och varma (osockrade) hallon samt en avocado.

Jag tar en paus från allt fixande och sitter en stund med min lap och en lungo gjord på kaffesorten Vivalto.

Idag har vi varit en sväng till IKEA och köpt en garderob med inredning som snart ska upp. Jag har även hämtat ett nytt rör till vår centraldammsugare som vi beställt. Sedan har Alex match (såsom nästan alltid), Daniel har skjutsat honom och jag har fixat med tvätt och disk och plockande i vanlig ordning. Ska snart hämta Alex med Jonte som ska övningsköra + köpa lördagsgodis.

Maten idag var en "i-farten-favorit", grillad kyckling med tillbehör. Som lördagsgodis ska jag och Daniel om en stund äta "chokladpudding" gjord på vispgrädde och mörk choklad, mums!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar