måndag 31 januari 2011

Måndagar = bästa dagar

Naturens egna konstverk i en skål nära spisen.

 Måndagar är ju min och Natalies tjej- dagar, och även om de dagarna tenderar att bestå av en lång rad "to do:s", njuter vi ändå av varje sekund.


 

 Min LCHF- lunch idag: rester av gårdagens middag, ljuvlig saffransgryta med bland annat lax, kräftstjärtar och tre sorters lök (och en stoooor klick Chreme Fraiche). Till det brukar vi ha baguetter, men som det är nu så får man nöja sig med frökex med ägg- smör och en avocado till.




Efter lunchen åkte vi till Varuförmedlingen i vår lilla by, och det var nog länge sedan vi varit dit, för de hade fått sålt massor av saker vi lämnat in. Jag fick 1872 kronor cash, för saker vi ändå inte ville ha, helt otroligt!

Jag vet inte hur det kommer sig men vi har ALLTID en massa bråte att lämna in. Varmförrådet är åter igen proppfullt med loppissaker, och jag passade på att boka nästa inlämningstid. Dessvärre är stället så populärt så vi fick tid först vecka 15.

Det är märkligt glest med fynd just nu på loppisar, men denna snygga ljusstake hittade jag för 30 kronor. Och en ljusstake var ju precis vad jag behövde *host*.




Natalie är van vid att rota runt på loppisar, och brukar göra egna små fynd. Den här gången kom hon släpandes med en påse med Betty Spaghetti- dockor, även den 30 kronor.

Vilken rolig grej det var! Vi satt länge och byggde olika dockor. Hela 6 stycken tjejer kunde man sätta ihop.



 
 

Mer hann vi inte med innan det var dags att möta Oliver vid skolbussen. Vi hade dock flera ärenden kvar, så det var bara att åka tillbaka in till centrum igen.
Efter måsten, mys- fikade vi lite mellis, och Oliver tyckte det var superkul att få delta i vårt måndags- lyx.


 

 

Turen avslutades på biblioteket, där barnen hittade en hel hög med böcker att ta hem.


Dagens ris går till vår tvättmaskin som bestämt sig för att sluta pumpa ut vatten. Vi kan liksom inte leva utan tvättmaskin, inte en enda dag, så stackars Daniel har ett meckande framför sig när han kommer hem idag (sent).
Jag har bytt lakan i alla sängar idag, så hela tvättstugegolvet är täckt av tvätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar