onsdag 26 januari 2011

Vardag var ordet

Även barnen är trötta nu!


I kväll har det känts som om "to do:s" aldrig skulle ta slut! 

Jag var på kurs hela dagen och innan dagishämtning var jag förbi och köpte kalsonger och trosor för vad jag trodde skulle bli 400-500 kronor men som visade sig blivit 1000 kronor i stället, hej och hå! Nåväl, det är svårt att leva utan det, så det är väl bara smällar man får ta med jämna mellanrum.

Sedan har det gått i ett med allt det vanliga, packa upp ryggsäckar, läsa kontaktbok, packa ner gympakläder och frukt, välja leksak till visningsdag, tömma diskmaskin och fylla det igen, torka bord och bänkar före och efter middag, plocka efter lekbesök,lyssna på önskelistan till födelsedagen i maj (!), dra loss lös tand, öppna presenter som innehåller teckning (med tio varv tejp på), läsa tre biblioteksböcker, borsta tänder och lägga barn, leta efter snutten och ja, 1000 saker till!

Daniel kommer jättesent idag igen och jag känner att det gärna fick vara fredag i morgon i stället för torsdag...


Och så smäller altanen hela tiden vilket innebär att det håller på att bli så där vidrigt kallt igen! I mitt nästa liv tänker jag ansöka om att få bli en björn, sova bort hela vintern och vakna igen lagom till vårsolens första värmande strålar...


En vårigt ljusblå sjal köpte jag till mig själv idag. Kanske kan den hjälpa till att tro att det snart är vår?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar