torsdag 27 januari 2011

Vinst!

Pepparkakshus anno 2010.

Varje år innan jul bakar jag ett pepparkakshus efter egen mall. Målet är att göra olika hus varje år. Året innan blev det en riddarborg och i julas blev det huset ovan.

Jag har aldrig förr tävlat med mitt hus, men nu råkade jag hitta en tävling på nätet jag ville delta i. Det var på HusmanHagberg, man skulle ladda ner bild på sitt hus på tävlingssidan och så fick alla besökare lägga en röst på det hus de tyckte skulle vinna. Juryn valde sedan tre vinnare bland de tio som fått flest röster.

Det var nervöst in i det sista, många bloggare deltog och de kunde uppmana sina läsare att rösta på deras hus varje dag. Jag hade ingen blogg då, och kunde bara hålla tummarna.



 MEN- jag vann ändå, tredje priset! Juryns motivering löd: "Tredje pris går till huset med känsla för detaljer och vacker utsmyckning". Gissa om jag blev glad!

Priset var presentkort på Ticket på 2500 kronor. Jag tror att det får bli grundplåten till en weekend i London för mig och Daniel. Jag har aldrig varit i London förr, så det känns som att det är dags :)

Jag har tittat lite på resor men det känns som om det gärna får vara lite vårigare än så här. Dessutom åker Daniel, den lyck-osten, till Dubai i slutet på mars och det var väl ungefär just då jag hade tänkt att vi skulle komma iväg...

 Nåväl, det känns lite som ett i-landsproblem att ha svårt att tajma in en resa till London :)

Nedan lite fler bilder på huset, som barnen i vanlig ordning fick krascha på trettondagen:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar