onsdag 6 april 2011

En vanlig bra onsdag

Vi hade visst snödroppar i rabatten, det visste jag inte om :)

En helt vanlig, bra onsdag har det varit idag. Kanske är det de bästa dagarna, helt vanliga, lugna, glada vardagar då allt är som det brukar?

 


 Dagens middag: En god tomat- coh mozzarellapaj...



... med en sallad som inte bara var god utan även vacker :)



Alex som hade matlagningsdag, stekte hamburgare till de som inte äter paj (alla barnen, haha!). Gulle han lagade en egen hamburgerdressing, enligt ett recept han letat fram på nätet!



En lugn stund efter en hetsig dag på skola och dagis är jätteviktigt. Man ska komma ner i varv, annars blir det lätt att man fortsätter att "showa på" hela kvällen och det orkar ingen med...

Natalie har mycket funderingar kring döden just nu. De har haft Bröderna Lejonhjärta som högläsningsbok på dagis, och hon pratar mycket om Tengil och "Köttfärsdalen", som hon tror att det heter, hahaha!

Idag på väg hem från dagis sa hon: "Jag kommer absolut inte att klara mig ett dugg när du och pappa dör!" Jag började förklara som vanligt, att de flesta blir gamla innan de dör och när hon är vuxen så kanske hon själv är mamma och kanske bor långt ifrån oss osv. osv. Då sa hon: "Kan vi prata lite mindre om döden nu tack", hahahaha!

Underbara ungar!!!!!!!!!!!!!

5 kommentarer:

  1. Haha! Köttfärsdalen... Epic! Hon är ju för söt din dotter.

    SvaraRadera
  2. Haha, svårt att hålla sig från skratt vissa gånger! Och så känner man sig lite taskig som inte rättar henne, men då slutar hon ju med att säga så ;)

    SvaraRadera
  3. Jag ser att ungarna tittar på bolibompa - dinosaurietåg. Jag har den signaturmelodin på hjärnan jämt och ständigt. (Men har komplett misslyckats med att lära mig nåt om dinosaurier)

    SvaraRadera
  4. Heeeej Emma! Visst kan man få hjärnblödning av alla jordens trudelutter hit och dit! Så det där är dinosaurietåget- intressant :)

    SvaraRadera
  5. Modern version av Astrid...."Köttfärsdalen" är helt oslagbart :)

    SvaraRadera