måndag 4 april 2011

Pyssel och väggord


Efter att jag plockat, städat, diskat och vikt tvätt hela förmiddagen, kände jag och Natalie för att göra något kul tillsammans.



Först applicerade vi några förälskade grodor vid roten av hennes träd. Skitfula, och inget jag skulle betala pengar för, men de följde med gratis i paketet med fjärilar. Natalie var i alla fall väldigt nöjd med dem, så de får stanna ett tag!




Sedan pysslade vi ihop några våriga små fåglar av dekor- och silkespapper samt klistermärken. Vi hade väldigt mysigt där vi satt på golvet och pysslade, tiden flög iväg, och det var i sista minuten jag kom på att Oliver ju skulle hämtas från bussen!




Så här fint blev trädet! Jag har slagit i ca 80 små svarta spikar på grenarna, just för att man ska kunna hänga upp små saker på dem.



Sedan applicerade jag ett väggord på min garderob. Superfint blev det också!



Vi får se vad Daniel säger om denna text... jag gillar den jättemycket men men vi får se... han är lite känslig för "dockskåpsvibbar" nämligen...




Jag gillar text och bokstäver i alla dess former. Det här väggordet har jag skrivit direkt på väggen med en märkpenna, för ganska länge sedan nu.




När jag påbörjade den här väggen med skol- och dagisfoton, ville jag ha med en text. Eftersom tapeten var grå, tog jag ett vanligt hyllplan och skrev på det i stället. Sedan hängde jag upp hyllplanet som en tavla.


2 kommentarer:

  1. SKOJAR du!?! Har du HAND-textat det där med märkpenna direkt på väggen??!!!! Du är ju helt OTROLIG!! Vad vågat och vad SNYGGT :)

    Går det att hyra dig för textningsarbeten tro...?

    SvaraRadera
  2. Haha, Tiina, jag hade en text att "härma på" som jag skrivit ut, bara i mindre format. Och så kan man ju faktiskt skriva med blyertspenna först, lite löst...

    Men tack i alla fall :)

    SvaraRadera