måndag 11 april 2011

Vår!

Vilken underbar vårdag vi haft idag! +16 grader på dagen, och fortfarande nu på kvällen är det sååå milt och skönt såsom det ska vara på våren!




Dessa två har så klart varit mer ute än inne idag! Sparkcyklarna är för övrigt köpta till Jonte och Bennes, alltså för så där 15 år sedan :)




På förmiddagen var jag och Natalie till stan och beställde hennes nya glasögon. De kommer på måndag om en vecka. Ett par jättesnygga bruna Converse- bågar enades vi om. Jag ville gärna ha ett par som är för lite större tjejer medan Natalie gärna fortsatt på rosa temat... Dessa som vi valde var vi dock jättenöjda med båda två!

Vi gick även en sväng på stan och bland annat på Panduro. Natalie tjatade till sig två kronor, en till henne och en till Oliver.




I samband med mathandlingen, årets första glass!






Vi hittade maaaassor med blåsippor och även en del vitsippor, och var bara tvungen att plocka en varsin bukett!



Den här bilden MMS:ades till mormor i Finland!





Väl här hemma har jag hunnit med att byta ut alla penséerna (för JA de frös ihjäl :))...





... samt göra en plantering på lekstugans lilla veranda! Längtar tills vi får ut utemöblerna därifrån så man kan "öppna för säsongen"!



Mitt kvällsmys: En stor skål med naturgodis (med bland annat LJUVLIG mjölkchokladöverdragen saltlakris) och en pinfärsk Allt i Hemmet som damp ner i brevlådan idag. Daniel är på jobbresa över natten så därför får jag trösta mig ;)

Innan dess ska jag bara plocka bort middagen, lägga två små, sticka och tvätta bilen (för att jag städat den invändigt idag) och steka pannkakor till Natalies utflykt i morgon. Men sen så :)

2 kommentarer:

  1. Vad glad man blir av vårblommor!!
    Jag vill förresten ha en stor dos av din energi, skicka över lite ;))

    SvaraRadera
  2. Gulliga Carina, helt fel önskning :) Du ska tänka vila vila vila för annars tar det bara längre tid innan du kommer tillbaka till jobbet. Saknar dig!

    SvaraRadera