tisdag 26 april 2011

Jobbtisdag

Vackra huset just precis nu


Idag var det en helt vanlig tisdag på jobbet. Jag hann med kanske en tiondel av vad jag ville få gjort, och detsamma gäller hemmet. Hinner inte alls med på något plan just nu...




I kväll har jag varit ut och gödslat växter. Både perennerna i (denna glesa jättefula) rabatten och buskar och träd fick sig en omgång.





Samtidigt håller jag på att tvätta alla vinterkläder. Fick bytt från vinter- till sommarkläder i garderober i går kväll när Daniel hade ett par kompisar på besök.




Det börjar ta sig i rabatterna. Den nedersta växten tyckte jag var enormt ful när jag bodde hemma i Lahti men nu tycker jag den är lite fin ändå. Vet inte vad den heter på svenska, Vuorenkilpi på finska i alla fall...



Jag shoppade en del finskt glas i Finland, bland annat påfyllning i Mariskooli- samlingen. Miniskålarna är speciellt fina tycker jag!



Den här påskgula skålen kommer nog att åka ner i påsklådan tror jag... Natalie började samla på Moominmuggar. Hon kan få välja en ny varje gång vi är till Finland tänkte vi. Egentligen gillar inte jag dessa muggar så jättemycket, mest eftersom de är så enormt vanliga i Finland. Men jag behöver ju inte bry mig :)



Även en ny Iittala Festivo unnade jag mig, den längsta bakom de andra. Älskar dessa klassiska, tidlösa ljusstakar som passar in överallt!



J köpte en ny luftgevär eller vad det nu är för sort... Han sköt i alla fall med den hela förmiddagen i går.



Dessa två njöt av sommarvärmen i går! Här pågår en lek som hette "Ekorr- medeltiden", haha, de lekte den leken i flera timmar. När vi frågade lite försiktigt vad det var som var så medeltida med ekorrarna i leken, tittade Oliver på oss som om vi var från en annan planet: "Några av dem kan magi och sånt", löd det självklara svaret, haha! Att man inte tänkte på det liksom...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar