torsdag 28 april 2011

Läbbiga Toca Boca

Mitt LCHF- kvällsgodis i min ensamhet. Daniel är inte hemma.

Daniel installerade en ny app till iPaden idag som han tänkte barnen kunde gilla. Det var ett doktorsspel som hette Toca Boca, där man skulle placera organ på rätt ställe, fånga tandtroll och plåstra knän osv. O och N höll på med det en stund, men det var ett ganska simpelt spel och de tröttnade på 10 minuter.

När det var läggdags, duschade jag båda barnen. N var lite tyst redan då, och när vi höll på att blåsa håret, började hon gråta och frågade om hon kunde få sova i vår säng för hon trodde hon skulle drömma läskigt. Hon sover aldrig i vår säng förutom om hon är riktigt sjuk, så vi pratade en stund om att alla sover bäst i sina egna sängar och orkar då bäst dagen efter, och hon gick med på att sova i egen säng.

När det var dags att säga godnatt, fick hon plötsligt nästan panik och arbetade upp sig till fullständig hysteri på ett par sekunder. När jag försökte fråga vad det var, hulkade hon fram något om något spel. Min första tanke var att jag ju sagt till Benne att hon inte får sitta och titta på när han spelar, men till slut fick hon fram att det var doktorsspelet hon var livrädd för!!!!!

Alltså, det är helt otroligt, för det där spelet är det simplaste och minst farliga spelet i världshistorien. Hon är en riktigt tuff tjej, mycket tuffare än någon av sina bröder i samma ålder, och hon har inga problem med att spela Spindelmannen eller NinjaGo eller se på Vampyrskolan. Men ett spel med så simpel animation så det ser ut att ha tagit en kvart att göra, DET är hon livrädd för!!!

Det slutade med att hon fick somna i vår säng och jag lovade att spelet skulle vara borta på morgonen.


När jag var lika gammal, fick jag ett hysteriskt anfall när vi skulle åka till min (världens snällaste) farmor. Jag var livrädd för att bli kissnödig hos henne för hon hade en tandborstmugg som såg ut som ett ansikte ståendes på en hylla på toan!!! Så visst, det kanske är något som hör till åldern, jag vet inte så noga. Men jag har aldrig förr varit med om det med mina barn i alla fall.



2 kommentarer:

  1. Oj det var olyckligt. Trist att det var vår app den här gången som skrämde henne. Precis som du säger är det väldigt oväntat vad som skrämmer vid olika tillfällen. Min son blev väldigt rädd för en app med en studsande boll helt oförklarligt. Vi får hoppas att det går över snabbt. Kanske kan Toca Tea Party vara något som passar bättre till N? Ett litet mysigt fikaspel. Om du ger mig en e-postadress så bjuder Toca Boca på den som plåster på såren.

    Emil, Toca Boca

    SvaraRadera
  2. Hej Emil, vad gulligt av dig! Det spelet skulle Natalie älska, helt säkert! Mailar dig snart...

    SvaraRadera