lördag 2 april 2011

Nytt

I morse. Undrar vad barnen gjorde på morgnarna innan iPaden?


Vilken skön, lat lördag vi haft idag!

I morse steg jag och Daniel upp strax innan 12, haha, det är sånt man kan unna sig nu när man äntligen, äntligen inte har några småbarn längre!

Efter brunch åkte jag och Alex till stan. Vi skulle köpa present till hans kompis Felix som ska ha Lasergame- kalas i morgon. Han hade önskat sig en hamsterboll till sin hamster, och jag hoppas det blev rätt nu, det där med djur och tillbehör är inte riktigt min tekopp. Bara att vara inne i en djuraffär en stund gjorde att det började klia i ögonen och näsan...

Vi handlade mat, lördagsgodis, kläder och käkade på Donken. Väldigt mysigt att få en heldag med bara Alex, för en gångs skull!



Början till barnens vårgarderob: t- shirts till Alex och Olli, ett par tröjor, Nova Star- mössa och - klänning till Natalie samt kycklinggula chinos (!!!) till Alex.



En hel hög med kläder till mig själv! Mest basplagg dock... behöver uppdatera det mesta. Formen på tunikor och tröjor har ändrats totalt på sista tiden, nu är det åter mycket lösare passform som gäller!



Dessa små bytte genast om till sina nya kläder, gulligt tycker jag! Oliver var så nöjd med sina tröjor, så han bad Natalie vika in dem i hans garderob "för hon kan vika så snyggt" :-)



En korg med texten "Mail" från House Doctor har jag velat ha hur länge som helst! Här hade vi förr ett par fula vita papp- förvaringsboxar. Vita grunkan till höger är laddningsstället för iPaden.



Nu hoppas jag att vi bara får snygga räkningar från och med nu, allra helst helvita, haha!




Sist men inte minst, min nya oooootroligt snygga klocka, som egentligen kan räknas som födelsedagspresent men som kom först nu (beställd från Creative Lounge).


Annat har vi inte hunnit med idag! Bortsett från det vanliga, städning, disk, tvätt, matlagning och skjutsande... jo förresten har Daniel även bytt skivan på byrån i vardagsrummet.

Nu: Bastu med godaste läsken ever, Dr Pepper!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar