tisdag 19 april 2011

Mycket sjuk liten Pärla



Det är så synd om Natalie. Hon hostar oavbrutet och får hög feber direkt när Alvedonet slutar verka. Ändå är hon så tapper och klagar ingenting. Så typiskt henne.

Natten var rätt hemsk. En oavbrutet hostande, kokhet liten tjej som vill ligga mellan mamma och pappa är inget för dem som är noga med sin skönhetssömn.



Här har vi de nya, snygga glasögonen förresten! De är av (sko)märket Converse och vi alla är överens om att de är hennes finaste hittills. Hennes styrkor ändras jätteofta, så en gång om året får vi byta hennes glasögon.

Det är så klart jätteviktigt att hon har rätt styrka, men annars skulle man ju hitta på annat att köpa för 3000 kronor :)



Natalie sitter mest i famnen när hon är vaken, men hon sover även en del. Jag har varit ute och jobbat idag, och bland annat skrubbat ren grillvagnen som var helt grå.

Vi älskar vår Weber- grill! Innan den avverkade vi två gasolgrillar, men sålde båda efter ett par år. Vi föredrar kol och ska nog aldrig mera ha gasol tror jag.

Grillskyddet har jag sytt, för 4 eller 5 år sedan. Det är sytt i svart galon. Weber- märket har jag skurit ut och limmat med textillim på vitt (och rött) tyg. Jag minns fortfarande hur roligt det var att pyssla med det!



På förmiddagen var Benne med Natalie för att jag skulle hämta påsen med mediciner från Ackis (allt var kvar i påsen, skönt!). Då passade jag även på att köpa lite saker vi behöver till trädgården.

Det är inte klokt så dyrt det blir varje vår att ha en stoooor gård och stoooor altan! Hittills har vi handlat tralltvätt, möbelolja, altanolja, toppdress, gräsmattegödsel, jord och gräsfrön för flera tusen kronor, och vi är inte färdiga med vårunderhållet än. Idag har jag toppdressat och sått nytt gräs på de allra mest usla ställen på gräsmattan. Kanske hinner jag ut en sväng till, för att gödsla gräset.



Just nu har jag en minipaus med kaffe och nyaste Sköna Hem som kom förra veckan. Fast den blir inte lång alls tror jag. Det är ett förfärligt hostande på en stackars liten tjej som just nu sitter i sitt rum och  pysslar med presenter att ta med till mormor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar