onsdag 27 april 2011

LCHF igen



Jag och Daniel tänkte köra LCHF i 6 veckor till, från och med i måndags och till nationaldagen den 6. juni.

Dels är det för att Daniel ju skulle köra längre efter att jag slutade men det blir inte av att man kör själv, och dels är det för allt sockerfrossande under påsken. Jag vill inte gå runt och ha sockersug för socker är gift för kroppen, och jag vet ju hur lätt det var att vänja sig av förra gången. Och så gör det faktiskt inget om jag blir av med ett par kilo heller.

Jag tänkte inte vara så stenhård den här gången utan mera skippa det raffinerade sockret. Finns det inget alternativ till potatis till exempel, ja då äter jag det fast kanske i en mindre mängd.

För min del innebär ju LCHF massor av lax, lax och lax, och så mängder av nötter, ostar, avocado och hallon med vispgrädde. Samt feta såser, jordnötssmör och turkisk yoghurt. Skulle önska jag gillade kött, korv, bacon och ägg, för då skulle det vara lättare att variera kosten.

Dagens middag bestod av svampstuvning, sallad med cashewnötter och nya favoriten balsamvinäger, tsatsiki (från grillningen i måndags) och Daniels egenrökta lax som han rökte i vår röklåda i måndags. Han rökte även en skinka som faktiskt till och med jag åt lite av, så god var den :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar