måndag 18 april 2011

Slit och otur


Morgonens fortfarande ganska pigg liten Pärla...


Hela denna dag går att beskriva med två ord, Slit och Otur.

Jag tänker inte lista allt jag gjort idag för ingen skulle ändå tro på mig eftersom det egentligen inte går att hinna med så mycket på en dag, haha!

Här kommer i stället en del av alla saker som INTE gått som på räls idag:

- När vi var till stan för att hämta ut Natalies glasögon, startade inbrottslarmet av att vi kom idag. Höll på att få hjärtslag innan en expedit sprang fram och förklarade att larmet lever sitt eget liv just idag och kommer att stängas av.

- Vi var till Ackis för att kolla Natalies trumhinnerör. Ett av dem hade trillat ut (för tidigt) och den på andra sidan hade troligen täppts igen eftersom trumhinnan åter buktade inåt. Vilket innebar att vi även skulle köa till hörseltest en trappa ner.

- När Natalie väl fick göra hörseltestet, SOMNADE hon i stolen och tappade grejjen man ska trycka på vid pip. Hon fick så klart uselt resultat och fick göra om testet med andra lurar.

- Enligt det andra testet var hon i princip döv. Vilket innebär att vi måste tillbaka om en månad och tills dess ska hon träna med en slags näsballong varje dag.

- När vi till slut var färdiga var Natalie KOKHET. Vilket jag inte hann lägga märke till eftersom jag plötsligt upptäckte att jag tappat bort påsen med allergimedicin för tre personer + en 400 kronors burk med laktostabletter jag handlat på apoteket strax innan.

- Jag hade två trötta barn i hasorna (ja Oliver följde med eftersom ingen av J, B eller A var hemma just idag) när jag sprang runt i alla de tre husen på Ackis vi varit till. Ingen påse hittades.

- Pga det var jag en kvart sen till Gränby Centrum där jag skulle plocka upp Alex och hans klasskompisar på vägen hem. Jag ringde säkert 20 ggr till Alex mobil utan svar, han hade slut batteri (som vanligt). INTE lyckat att inte få tag på någon man ska hämta på Gränby en dag på påsklovet!!!!

Strax innan jag kom fram dit ringde ett okänt nummer till min mobil och frågade om jag var mamma till någon som hette Alexander. Jag höll på att köra i diket...

- ... men det var från Ackis, de hade hittat en påse innehållandes hans allergimedicin. Vilket kanske innebär att resten är borta? Jag glömde fråga. Ska hämta påsen i morgon.

- När vi väl kom hem hade Natalie 39,6 graders feber. Vilket kanske förklarar hennes mycket plötsliga dövhet :)

- Benne hade glömt att han hade matlagningsdag och var inte hemma...

- ... och jag kom plötsligt på att detta var sista dagen att lämna in saker till loppis vilket vi var tvungna att göra för att komma in till varmförrådet...

- ... vilket innebar att Oliver och Natalie fick ett paket salta pinnar och en varsin Festis till middag medan jag packade bilen full i junk och åkte till loppis en kvart innan de stängde.

- Med mig i bilen hade jag Alex som jag skulle skjutsa till en kompis (dagens 17:e) där han ska sova över. Det var bara det att han inte heller ätit något sedan brunch vilket jag glömt bort. Det blev korvmojjen.



Förmiddagen var i alla fall rätt bra. Natalie hostade visserligen lungorna av sig med jämna mellanrum, men det hindrade inte henne från att leka i lekstugan...




... och hoppa i studsmattan med Oliver :)



Frukost på altanen har blivit mer regel än undantag. ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR vårt place! Och det bästa med palt till middag är att Daniel bakar GOTT paltbröd efteråt!



Pärlan har sovit sedan vi kom hem. Jag vabbar i morgon och Daniel på onsdag.


Även en usel dag tar slut! Jag har tänt stearinljus och njuter lugnet en stund innan vi tar en kvällsmacka. 

Bästaste Daniel är ute och byter till sommardäck. Han har jobbat i Örebro idag (extra lång dag), ändå har han hunnit slipa utebordet, spola av möblerna, olja in altanen och byta däck efter det!!! Vi är verkligen ett vinnande team!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar