söndag 4 september 2011

6- årskalas och eldstadsinvigning


En ny Orchidée i hallen, fotad med fasta objektivet.


Idag har jag, Daniel och Natalie varit på ett 6- årskalas. Joel, Natalies preemiekompis, fyllde år. Dessutom har Theresa, Mattias, Joel och Johannes flyttat från sin lägenhet till ett radhus, och idag var första gången vi var till huset.

Vi fick lite bråttom när vi skulle iväg (ja, det händer ju aldrig någonsin att vi inte får bråttom, men vissa gånger mer än andra), och jag glömde inte bara kameran utan även mobilen hemma. Så jag har exakt noll bilder att visa från kalaset. Jag tror Daniel tog ett par pics med sin mobil däremot, få se om jag kanske kan visa några av dem i morgon. Just nu är Daniel inte hemma, han åkte iväg för att fika hos en kompis som behövde det.



Efter att vi kommit hem, via Ica Maxi och Donken, invigde vi grillplatsen Daniel murat. Finsk grillkorv stod på menyn. Vilken tur att vi köpte rejält med korv i Åland!



Vi satte ihop en provisorisk bänk av taktegel och plankor...



Efterrätt: marschmallows!



Lite skräp- plankor eldades bort också. Äntligen har vi någonstans att elda utan att samtidigt förstöra underlaget på ytterligare ett ställe!

Sedan var det bastu, och det behövdes för att få bort röklukten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar