torsdag 29 september 2011

Kul i sikte!


Kycklinggryta med ris, Kesella hallonkvarg och mys med barnen har stått på programmet i kväll.
Jag hittade Hattjakten- boken i mataffären härom dagen, och vilken nostalgitripp den var! Benne satt i soffan och läste hela boken för sig själv, haha!
Vi har nog alla andra Sven Nordkvist- böckerna förutom denna (eller så har vi den också, haha, jag har inte kollat :)), och vi har läst dem tiotals gånger när J och B var små!


Vilken tropisk värme det varit idag! Jag var nyligen iväg och hämtade Daniel från Knivsta (lilla bilen ska/är på service), och det var 16 grader varmt, klockan åtta på kvällen! Dessutom fick jag blåsa vid en kontroll, men det gick bra, hahahaha :) Alltid lite pirrigt trots att man faktiskt aldrig dricker en droppe :)

I morgon är barnen lediga pga studiedag. Vi (jag, Daniel och de tre minsta) ska åka på en liten tripp, till Södertälje och Scandic Skogshöjd, det fina hotellet vi sov i för ett halvår sedan då vi var till Tom Tits.

I morgon ska vi vakna, äta frukost och packa väskorna, och sedan ska vi hitta på något på vägen, vet inte vad än. Kanske lite shopping kanske :) Och så en lång myskväll på hotellet. På lördag är tanken att bada på Sydpoolen, ett äventyrsbad som ligger en km från vårt hotell. Fast vi får se... det gäller att alla är helt friska, annars hoppar vi det. Mysigt kommer vi att ha i vilket fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar