tisdag 13 september 2011

Hej tisdagkväll

Det bästa med att Daniel föreläser mycket just nu är, att vi nästan jämt har färska snittblommor hemma!

Jag sitter och softar med datorn i fåtöljen efter en fullsmockad dag (som alltid). Det märks att jag inte har någon liten unge att hämta från dagis längre. För det mesta jobbar jag tio timmar om dagen numera, från 7 till 17.

Det är galet, jag vet, om inte annat så för att det skapar problem med flexsaldot som jämt ligger på övre gränsen :) Men jag har så svårt att sluta just på eftermiddagarna. Det är då man är inne i det hela och igång på allvar. Skulle vara lättare att sluta vid 14 :)

Jag ska försöka att bara bestämma en tid då jag måste hem, såsom det var förr.



Olivträdet har faktiskt överlevt sommaren! Nu är bara det svåraste kvar då, vintern :)

Nä men jag vet att det inte kommer att klara sig eftersom det helt saknar förutsättningar, nämligen 5-10 grader och massor av ljus. Men jag offrar trädet för den goda saken, nämligen att det ska vara lite snyggt i det här hörnet ett tag :)



Det är glassfest glassfest hela dan hos oss numera: Jontes jobb tömde glassfrysen inför vintern, och han tog hem hundratals glassar. Det mesta ligger i frysboxen i förrådet, och så fyller han på denna korg vid behov.

Som tur är, är inte jag någon glassmänniska. Jag kan ta en glass någon gång, men då måste det vara en speciellt god sort (helst med jättelite glass i och mycket våffla, sås, choklad, rippel...). Dessa glassar är ingen som helst frestelse för mig.

Just nu mumsar jag på vindruvor i stället, mycket godare!



Natalie sitter och kollar på ett program om dingos, vildhundar. Någon sort levde i Australien för 5000 år sedan.

"Ojdå mamma, det är nästan så inte ens du fanns då", sa hon med förvånad röst :)

Hahahaha, närapå att inte ens jag fanns då, ja :)


1 kommentar:

  1. Haha, det är inte lätt att vara medelålders...sisådär 5000 år gammal :)

    SvaraRadera