måndag 5 september 2011

Det är en blåsig dag idag sa Nalle Puh

"Att det är nog ganska klart
Att det är
Att det nog, ja nog kan det bli
Det känns som om vi utan tvekan fått
Det ser ut som en ganska blåsig dag idag"

- Nalle Puh-



Det blåser stormvindar utanför oss just nu, och vad kan passa bättre då än flyga lite drake?



Barnen älskar flyga drake, och nu finns det huuuur mycket plats som helst på stubb- åkern framför huset! Jag var lite lat och fotade med långa jättezoomen från gården (långt bort), därav lite suddiga bilder.



Mina citronmeliss- plantor börjar bli stora nu...



... eller inte :)

Visst ser det ur som små plantor? Det är faktiskt dagens efterrätt här hos oss, chokladpudding med chokladkexsmulor ovanpå och en kvist av citronmeliss istoppad i "krukan" :)

Jag letade efter något annat i min "inspirationsgalleri" på datorn, och råkade få syn på detta. Och så var jag bara tvungen att testa det :) Mao är själva idéen inte min egen utan snodd någonstans på nätet, minns dock inte var.

Maten idag var lasagne (Jontes matlagningsdag), och det var verkligen länge sedan vi åt lasagne. Så gott det var igen!



Idag var ju min "jobba med hemmet- dag", och jag har fått supermycket gjort. Dagens höjdpunkt är när man får åka och möta skolbussen och får hem dessa två :)

Det var väldigt varmt och skönt mitt på dagen. Vi fikade lite gott på altanen till mellis idag. Det gäller att ta vara på varje sekund av värmen som utan tvekan är på upphällning.



Och till sist ett par bilder från Joels 6- årskalas igår, tagna med Daniels mobil!

Vi hade väldigt trevligt på kalaset, och missade till och med sluttiden med marginal :) Vi har dessutom lärt känna flera av de andra gästerna under årens lopp och de har nästa blivit våra vänner med :) Vi träffas ju en gång om året sedan 6 år tillbaka. En del av våra egna vänner träffar vi faktiskt mer sällan än så...

Theresa och Mattias har vi alltid trevligt med! Det känns som vi inte hann prata så mycket med dem igår så vi måste absolut bjuda över dem till oss snarast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar