lördag 3 september 2011

Party, objektiv och soffklädsel

Just nu, utanför vardagsrumsfönster: Grannarnas gård liknar ett festivalområde, med jättestort partytält i mitten och små tält omkring...

Vi har precis kommit hem från 10 meter åt höger, nämligen från våra närmaste grannar Wessel och Angelica. Vi har tillbringat eftermiddagen och kvällen med att fira Wessel. Han fyller 30 år idag, och partyt på gården kommer med all säkerhet pågå i flera timmar till.

Det var en fin fest med massa trevliga folk. Wessel kommer från Holland och hans 10 närmaste holländska polare har tältat på gården ett par nätter. Vi hade betydligt närmare till festen :) Barnen hade en myskväll här hemma med massor av lösviktsgodis och läsk (och jag har precis tryckt i mig resterna, bläääää...).

Ett par ytliga jobb- bekanta fanns där med. Jag och Angelica jobbar med liknande saker och geografiskt väldigt nära varandra. Vi har till och med haft samma chef, dock inte samtidigt.



Wessel fick fin choklad och två uppdragsbara rullatortanter, som ska tävla mot varandra :)



Daniel för en timme sedan... Nu sitter vi i vår sköna soffa med varsin dator, och inte vilken soffa som helst...



... utan en grå en :)



Klädseln på sittkuddarna var så sliten, så jag haft en filt över soffan i ett par veckor. Idag var jag och Daniel till stan, bland annat till Ikea, och köpte en ny klädsel i grått. Det är inget fel på själva soffan nämligen. Jag vet inte riktigt om vi kommer att ha dessa soffor så många år till så det kommer att vara värt pengarna, egentligen skulle jag vilja byta ut dem redan nu. Men vi tänkte att något av barnen eventuellt kanske vill ha sofforna sedan, när de flyttar till eget.



Även de matchande kuddarna är nya, samt ljusstakarna på bordet. Så höstfint det blev!


 
 
 

Natalie hade sin kompis Elvi här hela dagen, och oj så det har lekts! Jag har en hel del att plocka i morgon!

 
 

Sötingar! Afrikas stjärna var mitt absoluta favoritspel som liten, förresten. Hade jag till exempel pluggat kärnfysik alla timmar jag har spenderat med det spelet, skulle jag jobbat som raketforskare på Nasa nu :)

 
 Vi köpte även en annan sak på stan, något vi länge velat ha, nämligen ett fast 50mm objektiv till kameran. Det är som en dröm! Vilka bilder man kan ta med det! Kolla bara Sötnöten här ovan...

Idag har det varit fullt upp från morgon till kväll. Stadstur, matfix, soffklädselstrykning, städning och sedan party! Jag önskar jag hunnit fota lite mer med objektivet, men får satsa på det i morgon.

2 kommentarer:

  1. Åååhhhh, vad rooooligt med ett 50 mm fast!! JAg har också tänkt skaffa precis det till min kamera, det blir så HIMLA fina bilder, och perfekt till porträtt, han blev superfin verkligen "Sötnöten" :)

    SvaraRadera
  2. Tiina: Jag säger bara "Köp!". Du kommer inte att ångra dig. Fast det visste du ju redan :)

    SvaraRadera