torsdag 22 september 2011

Torsdagsmys

Vi har haft en mysig torsdagskväll med hemmarullade köttbullar, klyftpotatis och gräddsås- jättegott!

Torsdagkväll, och i morgon fredag- igen!

Jag slutade tidigt, hämtade Alex och skjutsade till innebandyn, handlade och hämtade ut ett paket, och åkte hem för att laga maten.

I morgon ska vi på begravning, hela sektionen. Jag hade stora problem med att komma på vad jag skulle ha för kläder på mig, haha, provade igenom halva garderoben innan jag bestämde mig för en rätt så vardaglig outfit med gråa tights, aprikosfärgad lång tunika och grå kofta över det. Grejen är att det står "ljus klädsel", och jag tolkar det som att man varken ska vara "sorgeklädd", bära svart eller vara för "dressad". Jag vet inte. 

Ville egentligen ha kjol, det är mer "mig" än detta. Men jag tror ingen annan skulle ha det, och jag föll för grupp- trycket :) Dessutom sa söta lilla Alma att man inte ska visa knän på begravningen. Aldrig hört men vad vet jag, kanske är det så? Kjol och knäskydd hade annars varit ett alternativ, hahahaha :)



Oliver och bästisen Johan leker flera gånger i veckan med varandra. Johan bor så pass nära så de kan cykla till varandra på sommarhalvåret.

När Johan åkt, skulle Olli göra matteläxan. Det var egentligen läggdags, och efter ett tag ropade jag  att han skulle skynda sig. Han ropade tillbaka att han bara hade fyra sidor kvar. Jag tänkte att han menade fyra tal, eftersom hela läxan var på fyra sidor.

När han kom ner med sin läxa för att få den rättad, visade det sig att han gjort ut boken, haha, 9 sidor i stället för fyra!



I paketet jag hämtade ut fanns det något jag velat ha hur länge som helst men inte unnat mig: Tre stycken äkta Tine K- ljuslyktor!!! Dessa lyktor är de snyggaste jag vet, och syns på var och varannan blogg. Äntligen har jag egna :) Det var en liten höstpresent till mig själv...

Det snygga tändsticksaskfodralet i svart metall från Kristina Stark Design beställde jag också. Ville ha den större men den var slut tyvärr.

Dessutom fanns där ett par artprints, som jag visar så fort jag fått fixat ramar till dem!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar