torsdag 1 september 2011

Höstmånad och torsdagsmys

För att fira in hösten, köpte jag en bukett med gladiolusar idag. Det är för mig en riktig höstblomma!

Första dagen på första höstmånaden är alltid lite speciell. Sommaren kanske dröjer sig kvar än, men man har inga förväntningar på den längre, utan siktet är nu inställt på mörkare kvällar med tända ljus, mysiga koftor och nytt till hemmet.



Torsdag är min matlagningsdag vilket passar ypperligt eftersom skjutsning till innebandy åter börjat. Det innebär att jag slutar 15:15 på torsdagar och hinner både handla och laga mat utan minsta stress.

För att hålla samma nivå med alla kulinariska upplevelser vi blivit bjudna på under veckan (barnen är verkligen helt otroliga på matlagning, så intresserade och letar recept och ingen vill vara sämre än en annan), bjöd jag på en sommarbuffé med hemmarökt lax, sill, coctail- chorizo och en annan korv, potatis, ägghalvor, sallad och- det som Oliver älskar- kokta morötter! Han skulle kunna leva på kokta morötter tror jag!



Laxen rökte Daniel i går kväll och det är bland det godaste jag vet!



Till efterrätt: Sommarens sista Ulvagubbar med vaniljglass!



Lunchen var också god idag, vi var till Martina, en italiensk favvo- restaurang nära jobbet. På väg tillbaka fick jag och Alma ett infall och slank in till Röda Korset. De hade utförsäljning på massor av nya, fina träningskläder. Jag hittade denna snygga träningstopp i funktionsmaterial, för 80 kronor!

Jag har _egentligen_ börjat att gympa på tisdagar, fast denna vecka som var första gången, råkade jag glömma bort det :)



Kvällen har varit helt underbar, med massor av mys, pussar och kramar från två små skatter. Nu ligger de nyduschade och nöjda i sina sängar och jag och Daniel ska fortsätta soff- myset med lite tända stearinljus och godis... Life is good!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar