onsdag 31 augusti 2011

Ordskoj

Varför ens försöka att vinna mot Natalie i memory? När jag gör mitt allra bästa, får jag exakt hälften av paren mot för henne :)

I kväll har jag roat mig kungligt genom att korrekturläsa en översättning om ett företags hemsida från svenska till finska. Det var någon Daniel kände, som behövde hjälp med översättningen.

Jag har gjort lite översättningsjobb förr, åt ett av Daniels fd jobb, och tjänat ihop både till en bokhylla och till min gamla (Daniels nuvarande :)) kamera. Nu var det inte frågan om lika mycket jobb den här gången, men jag skulle få välja en bok eller något som tack.

Jag tycker det är superroligt att korrekturläsa text. Jag älskar ord och formuleringar, och petar gärna i minsta detalj i texten, så det kan faktiskt inte ens räknas som jobb. Kanske skulle börjat jobba med det, egentligen :)


Och i morgon är det redan torsdag! Hur är det möjligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar