onsdag 17 augusti 2011

Första skoldagen!

Det var inte svårt att få upp barnen idag, trots den tidiga timmen! Förväntansfulla små klev upp med leende på läpparna :) Värre blir det väl i morgon antar jag!


Idag var den högt väntade dagen då Natalie började skolan! Nu har vi officiellt bara skolbarn och inga småbarn i familjen, det var på tiden :)



Ryggan är hon sååå nöjd med!



Lyx med bil till skolan blev det bara för att det var allra första dagen, från och med i morgon är det knalla-till-bussen som gäller!



Vi var och hälsade på både i skolan och på fritids i måndags, så N visste var klassrummet låg, vilken hylla och krok som var hennes, och till och med på vilken plats i klassrummet hon skulle sitta på.



Såååå söt liten skoltjej som ansträngde sig för att göra allting helt rätt! Föräldrarna fick inte stanna särskilt länge, Marie ville ha barnen för sig själv och det var nog säkert smart. Jag hade bara lite svårt att gå och lämna lilla mini- tösen, suck, det är nog jag som borde inskolats! I alla fall var jag på jobbet strax efter nio vilket var mycket tidigare än jag räknat med och det var ju bra.



En gullig "överlämning till skolan"- lapp från dagis. ..."jag kan redan ett ord, IKEA, det är jätte-enkelt. Jag har varit där 1000 gånger"... Hahahahaha :)



Goseligos med Ossian i går kväll. Vi fotade bilder till att göra fina pärmar till O + N:s kontaktböcker.

Det finns så enormt mycket pyssel i och med skolstart, i går kväll var det kontaktböcker och kassar med namnade extrakläder som skulle fixas, och i kväll har jag suttit och fyllt i alla dessa miljarders lappar som ska fyllas i vid varje terminstart för varje unge! Busskortbevis och fritidstider och kontaktuppgifter flera gånger om och fototillstånd och datoravtal och ordningsregler och klasslistor och allergier och jag vet inte vad! Jag undrar om jag hinner uppleva tiden då även sånt sköts elektroniskt. Man ska bara kunna kvittera uppgifterna på nätet och ändra det som ändrats sedan förra terminen, vilket oftast är- ingenting alls!


Dessutom är jag enormt trött (och grinig) i kväll. Det tar på krafterna att komma in i rutinerna igen, med tidiga morgnar, stressiga dagar och fullspäckade kvällar. Gäsp! Gäsp! Gäsp! Hur många veckor är det egentligen kvar till jullovet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar