måndag 22 augusti 2011

Ett evigt shoppande

Och rosorna blir bara vackrare!

Idag har jag haft min första vardagsmåndag utan någon liten Natalie hemma. Det är slut på tjejmåndagar nu när hon blivit en skoltjej!

Jag hade stora planer på att jobba på gården idag, röja undan lite sommargrejer och annat. Men det var bara att glömma, för åter igen har regnet fallit utan avbrott hela dagen. Fukten från skyarna fördelar sig minst sagt ojämnt över årets dagar!

På morgonen efter att jag skjutsat barnen till skolan, ringde Cissi, och i stället för att sitta i timmar och prata i telefonen, åkte jag dit och satt i timmar och drack kaffe och pratade i stället :) Myyyycket bättre och en stor skillnad, haha!



Innan det var dags att möta skolbussen, åkte jag en sväng till stan och lyckades köpa nästan alla presenter till Natalie som fyller år på söndag. Ett par grejer återstår, men de tänkte jag beställa på nätet faktiskt. Skönt att ha det gjort! 
Jag köpte även lite kalassaker, haha, vi hade egentligen bestämt att hon inte ska ha något kompiskalas i år eftersom hon hade så stort kalas förra året. Men kanske hon kan bjuda nägra stycken i alla fall, bara för att hon fyller år på en söndag. Vad ska man annars göra hela dagen liksom? Hade varit lättare att avstå från kalaset om det hade varit en skoldag, känns det som... Vi får se hur det blir...


Efter presentshoppingen skulle jag handla mat, men kom aldrig så långt för det första jag såg på Coop var en

d  jättepalm   g
 för bara 199 kronor. Perfekt för vårt badrum uppe! Inga växter klarar sig särskilt länge där, mellan bastun och balkongen, så det får gärna vara billigt.

Det var inte helt lätt att få den ut ur affären och in i bilen, men det gick :) Hörde något muttrande bakom mig i kassakön om att "köpa en halv regnskog i mataffären", hahahaha :)

Lite väl färgglatt är det ju där uppe för min smak men det är ju barnens badrum och de brukar inte bry sig nämnvärt...



Krukan kom också bättre till sin rätta, förr var det bara en pytteliten murgröna i den... 




... som nu fick flytta ut till hallen utanför.




Av bara farten fick jag upp ett par bäbisbilder, som väntat länge i ett skåp på att få komma upp :)




Efter att Alex kommit från skolan, åkte jag och han iväg till Thuns för att köpa en jacka till honom. Han har så speciell stil och smak så jag skulle inte våga chansa på att försöka köpa kläder till honom. Jackan ovan var han jättenöjd med, och ett par brallor och en t-shirt hittade han också.

Skorna till höger är mina, haha, även om det kanske ser ut att vara till någon av grabbarna. Jag vet inte riktigt vad jag sökte för vardagsskor, men jag tror att dessa kan vara ett bra komplement i skohyllan. Alex tyckte de var lite väl ungdomliga för en 41- årig fembarnsmor, men han kan väl blunda i värsta fall då :)

Vi har börjat med matlagningsdagar igen, efter en paus över sommaren, och i kväll var det Jontes tur. Därför stod tacosen på bordet när vi kom hem från shoppingen. Lyx!




En Sötnöt och en Sötnöt i kväll, strax innan läggdags! Älskar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar