måndag 1 augusti 2011

Välkommen augusti!

Vi har fixat husnummer på fasaden- 321! Smides-siffror från Fullerö Handel utanför Uppsala.

Idag var första dagen utan Daniel här hemma. Trist, och så har jag en liten gnutta ångest över att det redan är augusti! Bara man vänjer sig vid tanken så är det väl OK, jag har alltid gillat hösten ju, men det är bara det att det nyss var maj!



Jag var till blåbärs- skogen idag. Det var ingen hit. Eller jo, det var underbart att vara i skogen, solen sken och det luktade så gott och knappt såg jag några insekter heller.

Men blåbär är det lite ont om i år. Jag vandrade och vandrade i jakten på Det Perfekta Stället men det finns nog inte i år. Rätt mycket är torkat och skrumpet också. Att plocka fem liter tog två timmar (med all vandring inräknat då...), och då fick jag med mig nästan lika mycket skräp som bär.

Fast visst blev det åtta fina askar med blåbär i frysen, att ta fram på vintern! Och det bästa var att jag hann förbi Cissi med familj på lite snack innan de åkte på en veckas semester!



Blåbärsgumman festar!



Och fina lilla Alex bakade en uppskattad blåbärspaj!



Jonte med tydligt budskap :) Han ääääälskar att bli fotad ;)

Jonatan jobbar igen, denna vecka och nästa, och stiger upp tidigt om morgnarna. Ändå kan han inte hålla sig hemma på kvällarna, de har fortfarande inte kommit hem och klockan är 23:10! Fattar inte hur han orkar!

Tur man inte är ung :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar