söndag 28 augusti 2011

Barbie- tårta, cake pops, cupcakes och annat smaskens!



Idag har vi firat vår nyblivna 6- åring från morgon till kväll, och det var en mycket lycklig liten tjej som lade sig (för sent!)...

Jag ska blogga mer i morgon, men tänkte bara visa fikat som fick betyget MVG av dagens huvudperson :)



Cake Pops, dessa populära amerikanska kak- klubbor, gjorde jag för första gången igår. De var roliga att göra, goda och fina! Kommer att göras fler gånger!



Cupcakes gjorda på chokladmuffins, med frosting á la morotskaka, har nästan blivit en klassiker på våra kalas. Det är för övrigt både Alex och Natalies favoritfika!



Lite godis, chips och annat ska det ju så klart alltid finnas på kalas...



... och så huvudattraktionen, en Barbie- tårta! Trots lite miss- öden, såsom för litet marsipanlock till kjol, för långa ben på dockan så Daniel fick såga av dem (:)), chokladgrädde under kjolen som lyser igenom osv. osv., så var jag faktiskt ändå nöjd med slutresultatet!

Och framför allt var det helt underbart roligt att få göra tårtan!



Jag skulle kunna göra tio helt olika Barbie- tårtor med bara de enkla verktyg jag har hemma, med helt olika stilar. Kanske Natalie vill ha en Barbie även nästa år :) Eller kanske Alex, som fyller år om två veckor :)



Överdelen var så klart roligast att pyssla med!


Resten av kalaset kommer i morgon...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar