lördag 13 augusti 2011

Lördag, bästa lördag!


Natalie i morse, hon är en jättefarlig hund med kniv :)


Vi satt i går kväll och surfade/funderade länge på vad vi skulle hitta på denna sista sommarlovslördag. Vi ville egentligen åka till ett bad/camping med häftiga rutschkanor och tälta över till idag. Men vi vågade inte satsa på bad eftersom det inte var mer än kanske 18 grader igår. Vilket var ett dåligt beslut :) Idag har det nämligen varit en strålande sommardag med 25 grader varmt.

I stället skulle jag och Daniel åka på vår favvo, afternoontea på Rånäs slott. Dessvärre var hela slottet bokat för bröllop idag så det blev inget av det heller!



Vi har i stället gjort massor av nytta idag. Jag har städat riktigt grundligt i hela huset, vilket inte var precis igår! Nu skiner det i varje vrå... Tvättat det sedvanliga lördags-tvätt-berget har jag också gjort.

Daniel har klippt gräsmattorna, handlat lördagsgodis, skjutsat och hämtat barn, städat snickarboden, rengjort poolen... Vi är ett vinnande team!




Barnen har haft sommarlov från sina matlagningsdagar över sommaren. Lilla Alex börjar dock få matlagningsabstinens, så idag tjatade han till sig en matlagningsdag :)

Hans goda kycklingspett blev det! Daniel grillade dem på grillen, och så gjorde de en jordnötssås till. Supergott! Jag är ingen köttätare så jag tar gärna lite mindre av köttet och mycket av det andra :)


En skelett- kung fick för sig att rensa ogräs :)



Oliver var till sin kompis Johan och de två hade cyklat oavbrutet i fyra timmar. Direkt när han kom hem, började han och Alex spela innebandy!

Bilderna ovan var väldigt blåa i början så jag försökte ändra färgbalansen på dem, men ehhh... något gick fel :)



I eftermiddag fick jag för mig att göra en grej jag tänkt på i snart ett år: Slipa, måla och lacka köksbordet! Ytan blev aldrig bra när jag målade bordet för första gången. 

Jag slipade ytan för hand, i en hel timme, och målade jättenoga, och _nu_ tror jag bordet kommer bli perfekt :) Ytan ska se penselmålad ut men den får gärna vara jämn och fin för det! Nu återstår flera lager lack, och sedan härda härda härda i en hel vecka!

Ytterligare ett par tidskriftssamlare målade jag också. Vi har säkert 100 st av dessa från Ikea! Bara i sommar har jag målat 10st...


Nu ska jag basta! Övriga familjen (eh... inte J&B, de är inte hemma, behöver det nämnas, de har varit hemma kanske tre kvällar i sommar!) har redan bastat och badat i poolen, och nu sover de små. Jag tänkte ha ett litet hemma-spa för mig själv och göra både inpackning och ansiktsmask!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar