fredag 19 augusti 2011

Pizzakoma pågår!




Alltså har jag bara glömt bort det eller _är_ det verkligen så här skönt med fredagskvällar när man jobbar :)

Jag har sprungit som en duracellkanin på jobbet sedan klockan 7 och trodde därför att jag skulle kunna sluta halv fyra, men saker och ting kör gärna ihop sig i sista minuten på mitt jobb :) Efter halv fem åkte jag hem i racerfart, ringde barnen på vägen och meddelade att jag inte hinner hämta pizza som lovat (suck) och att Alex måste snabbt slå in presenten till Olivers kompis.

Tio i fem rusade jag till datorn för att ta reda på var Olivers kompis bodde som han skulle vara hos på kalas klockan fem. Han bodde låååångt bort, i Sigtuna kommun, och jag försökte att memorera kartan så gott jag kunde innan vi åkte. Naturligtvis hittade vi inte dit (jag hittar aldrig någonsin någonstans så det var inte direkt en överraskning).

Jag hade i princip gett upp då Oliver ser en skymt av ballonger vid en vägskylt, vi körde in där och javisst, vid huset längst bort på den gatan hängde det ballonger på dörren! Puuuuuust! Lättnad!

Dessutom ringde en annan kompis mamma och sa att hon kunde ta med sig Oliver därifrån så behöver jag inte köra tillbaka! Underbart! Underbart!

Pizza kunde Daniel hämta på väg hem från Stockholm, så ja- allt ordnade sig till sist. Nu har vi myst en bra stund i soffan, jag hällde precis upp tredje koppen kaffe och känner mig heeeelt lugn och avslappnad :) 

Välkommen helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar