lördag 20 augusti 2011

Seriöst regnande

Köksbordet är ff inte lackat, därför kör vi med tabletter för tillfället. Rosorna är föreläsningsblommor Daniel fått.

Idag har det regnat, jo! Knappt så det varit en liten paus. Nästen så man tycker att det börjar räcka nu :)



I morse, Alex och Natalie spelar spel.



Vi var till stan, jag och Natalie, ingen annan ville följa med. Hon fick regnkläder (det gula setet) och stövlar. Det behövdes verkligen eftersom alla hennes regnkläder är för små.

Jag hittade en jättebra vind- och vattentät jacka till mig själv. Fotade den faktiskt men bilden verkar inte kommit med... Jag har i alla fall letat länge efter en bra vardagsjacka utan att hitta den perfekta, men nu så :) Nu återstår bara skor... jag har inga bra vardagsskor, jag vet inte ens vad jag letar efter riktigt. Jag vet bara att det finns _grymt_ mycket fula skor i affärerna!

Vi åt på MAX (råkade få sällskap av Sven A, Antons kompis, så jag hade någon att prata med också), och så handlade vi mat. Och det regnade hela, hela tiden!



Sensommar = rotfruktstid. Ska koka rödbetor någon dag och äta ljumna med fetaost och smör. Det är så gott så det är inte klokt!



Hahahaha, den här flickan är så underbar! Hon fick syn på en (gräslig) lurvig leopardjacka, och den skulle hon bara ha :) Hon tjatade och tjatade tills hon fick den! Jag skulle liksom inte sett detta plagg hur noga jag än kollade, den existerar helt enkelt inte i min värld. Den är föööör ful :)

Men Natalie var så nöjd med sitt köp så hon hade jackan på sig hela kvällen :) Hon kommer förmodligen bo i sin kära lurvjacka nu :) En tunika + tights fick hon också.



Annars har vi städat huset lite hjälpligt och tvättat kläder. Och chillat. Och haft stearinljus tända överallt, så mörkt som det varit hela dagen.

Jag och Daniel har nyss festat med ost och kex och nu väntar bastun. Jag är jättetrött, ser knappt tangenterna längre, så efter bastun blir det bums i säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar