torsdag 4 augusti 2011

På stranden

Förmiddagsmys på altanen

Nästan så man önskar att det skulle bli liiiiite sämre väder nu. Jag har hur mycket saker som helst som jag både borde och skulle vilja göra här inne men man _kan_ bara inte vara inne när det är så fint väder! Dessutom orkar man inte göra något i vilket fall :)



Som vanligt var morgonen seg. En mamma i fåtöljen med laptopen i knät och två små som roade sig med en gemensam färgläggningsbok.



Daniel har gjort i ordning ett tillfälligt hemmakontor åt sig själv i varmförrådet på gården, haha! Där sitter han mellan målarfärgsburkar, skridskor och flyttkartonger, hur nöjd som helst :) Mysigt då vi kan ta en fika på altanen mitt på dagen.



Jag, Oliver och Natalie på väg till stranden nära oss, Brunnby bad! Alex skulle vara med någon kompis så det blev bara vi idag.



Båda var helt sura till att börja med för de tyckte att stranden sög, hahahaha! Bortskämda ungar med egen pool på gården och Ålands perfekta stränder i färskt minne :)



Vi byggde ett par barkbåtar och det räckte för att få igång fantasin...



Att bygga sandslott med vallgrav runt roade dem en bra stund!



Jag låg på filten och läste tidningar, och hade sådan tur att en kompis, Erika, råkade komma till stranden. Jag märker att jag börjar vara lite svältfödd på vuxenkontakter nu när Daniel jobbar och vi inte kan ha besök dagarna i ända.

Det var underbart roligt att sitta och snacka med Erika i lugn och ro! Hon och Jonas har inga egna barn men är väldigt barnkära, så hon kunde inte låta bli att bygga lite sandslott med O och N :))



Nu på kvällskvisten stekte vi plättar på Muurikka, en finsk gjutjärnspanna som man ska använda över öppen eld alternativt på grillen. Man kan laga i princip all mat på den, men vi använder den enbart till att steka pannkakor.



Ingen dålig kvällsmat! Det är så skönt att sitta och äta på kvällen då det blivit lite svalare på altanen. Vi spenderar verkligen all tid på somrarna på altanen!

Tur att jag och Daniel gick en promenad precis innan maten, för efter att barnen försvunnit, satt vi kvar och åt resten av pannkakor med fingrarna :) Såååå gott det var!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar