onsdag 3 augusti 2011

Tacksamhet



I kväll känner jag mig tacksam över att:

  • Jag kan när som helst öppna kranen och få fram rent dricksvatten i överflöd. Mina barn behöver aldrig gå törstiga.
  • Jag har ett kylskåp fullt med näringsrik mat och barnen har aldrig behövt känna hunger. Jag har aldrig behövt känna den vanmakt som en förälder måste känna när barnen är hungriga och man inte har mat att ge dem.
  • Jag har tak över huvudet och jag kan känna mig trygg i mitt eget hem.
  • Vår familj får vara tillsammans.
  • Jag har knappt sett riktiga vapen, mer än på bild. Jag har aldrig blivit hotad till livet.
  • Blir barnen sjuka, finns det alla resurser att tillgå för att få dem att snart bli friska igen.

Ibland får man en riktig tankeställare. Vad är viktigt, hur jobbigt är det egentligen med alla de små problem som upptar så mycket av ens tankekraft när det finns människor som verkligen inte har kvar någonting alls, inte ens hoppet eller livsgnistan.


Här kan du räkna ut vad du tjänar på en timme och bidra med det till människorna i Afrikas horn.

(Som bonus får man reda på hur otroligt lite man tjänar på en timmes arbete, hahaha :) Det var nästan inte ens en uppoffring att skänka så lite :))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar