onsdag 3 augusti 2011

Stadsparken, Uppsalas vardagsrum!

På morgonen, jag sitter och äter frukost på altanen  och har sällskap av en konstant babblande liten dam :) Hon äter rektanin på en monsdag, haha, vissa av hennes ord är bara så gulliga :)

Idag har vi gjort en liten utflykt till Uppsala. Tanken var först att gå Pelle Svanslös- promenaden och besöka Pelle Svanslös- huset, men uppriktigt så verkar det så himla tråkigt :) Vi har gått promenaden förr och den var väl OK men det där huset har vi tänkt att besöka i flera år utan att det blivit av. Det finns typ utklädningskläder där och så ett café, och så har de en sagostund. Näää jag tror inte vi kommer att ta oss dit helt enkelt :)

Men något ville vi hitta på. Så vi åkte till stan och gick lite i affärer, jag köpte en hel hög med kläder till Daniel för halva reapriset och en tunika till mig själv. Alex och Oliver hittade en varsin tröja också.



Efter shoppingen gjorde vi en mysig grej som vi gjort flera gånger förr, köpte med oss kinamat och åkte till Stadsparken. Där satt vi på vår filt (som eg. är en duk, haha, men alla bord låg i solgasset så vi lade den bara rätt på backen i skuggan som filt i stället) och delade på maten och hade det ljuvligt!



Sedan lekte barnen, vi köpte dricka och glass, jag njöt av solen...



Det är så vackert här!



Och ja, jag kan tänka mig att byta vår gräsmatta mot denna :)



Alex och Oliver var såååå nöjda med sina nya tröjor, gulligt :)

Nu har vi precis ätit varma mackor med svampstuvning på altanen. Snart dags att duscha barnen och lägga dem. Dags att börja vända tillbaka på dygnet igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar