fredag 5 augusti 2011

En halvtrist fredag

Alex och jag skyndar oss att spela badminton bakom huset så fort det är vindstilla, vilket händer kanske en gång i veckan :)


Idag har jag haft en lite låg dag, utan någon egentlig anledning. Det har varit rätt tråkig dag, disk och tvätt och strykning och mathandling och serva barnen, inte riktigt såsom en semesterdag ska vara. Ska se till att hitta på något nästa vecka, helst varje dag! Suga ut det sista av semestern!

Vi var även sugna på att hitta på något nu i helgen. Det ska ju vara fint väder så bad var väl nästan givet. Vi hade tre alternativ: Rullsand i Gävle, Bredsand i Enköping och Blåa Lagunen i Eckerö. Tanken var en heldags bad och en hotellnatt med frukost till på söndag. Men- alla hotell är fullbokade och proppfulla, inte ett enda rum fanns att tillgå i närheten av dessa tre ställen.

Som tur är kom räddningen i form av Anette och Isko, som bjöd oss till sin stuga i morgon. Det blir jättemysigt! Umgås, fika, kanske grilla, barnen kan bada och vi kan mysa, kan inte bli bättre ju!



Det första jag gjorde i morse, var att snöra på mig joggingskorna och gå en riktig powerwalk på 1,5 timmar. Ska försöka att få till det varje morgon tills jag börjar jobba. Känner att det är helt nödvändigt med lite motion igen.

Vart jag än gick, kom det förväntansfulla kossor knallandes fram till mig :) De hade väl inte hunnit få sin morgonmat eller bli mjölkade eller vad det nu är de gör på morgnarna :)



Jag klippte ner en del av gräslöken och frös in. Vi klipper gräslök ovanpå nästan allt vi äter, inte glass och inte pannkaka med i princip allt annat :) Ändå hinner vi inte med i samma takt som den växer.



Jag hämtade två paket när jag handlade mat. Från HM Home kommer dessa snygga brickor. Jag beställde 8 stycken, tanken är att alla ska bära sin egen tallrik, glas och bestick både ut till altanen och in igen!



Även lite handdukar fanns i samma paket, bland annat detta skojiga badlakan :)



I det andra paketet fanns två jättefina galgar till N:s första klänning och balettdräkten, som är för liten men som passar fint som prydnad.



Där fanns även denna roliga tårtspade från Rice. Jag är vääääldigt svag för saker med text på!

Muffinsformarna, även de från Rice, var en extra present. Gillar såna små personliga gester, det gör så mycket! Tack Carolin på Lilla Tussilago!



Helt usel har inte dagen varit, man fick ju jättegod mat i alla fall :) Fiskkakor med potatis är bland det godaste man kan äta.



I eftermiddags var jag och Natalie lite sugna på att måla något. En tavellist, som inte hade vett att akta sig, blev lila av bara farten :) Ska visa hur det blev när den väl kommit upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar