tisdag 16 augusti 2011

Kräftskivan igår

Ek- kvistar, plockade på morgonpromenaden, fick pryda bordet i går kväll. Inga röda ljus eller skojiga hattar så långt ögat når :)

Jag har överlevt första jobbdagen med bravur. Lyckades faktiskt till och med göra en liten gnutta nytta :) trots ett par hundra mail att gå igenom och jättemånga trevliga folk att prata med!!!



Till vänster: En liten förväntansfull kräftsmakare.
Till höger: Även en knippe rönnbärskvistar fick följa med från skogarna.



Tänk att vi hade två paket kräftor, massa räkor och extra kräftstjärtar, och vi åt upp alltihop!!!



Västerbottenspajen blev supergod! Och sååå enkel att göra... Den ska jag göra om!



En god sallad, och massor av vitt bröd hör också till.



Och så ostar förstås, samt goda såser. Vilket kalas!



Våra fina gäster!



La Familia! Den hjärtformade pajen är Cissis gudomliga köttfärspaj. När vi sedan skulle få plats med skräpskålar och tvätta-fingrar-skålar, var jag glad över att jag valt att sätta i iläggs-skivan i bordet :)

J och B var och tältade med sina kompisar. Annars ville de faktiskt vara med.



Barnen blev ju förstås färdiga långt innan oss. Vi vuxna både åt och fikade i flera timmar faktiskt :)

Natalie och Verner leker hotell och djursjukhus. Oliver och Vanja spelade WII samt var ute.



Vaaaaaaaaaaar e Ylva :) Tack våra vänner för en trevlig kväll!


Nu ska jag ta tag i lilla viktvättsberget, yippie!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar