torsdag 25 augusti 2011

Fredag i morgon... Och tårtbak i helgen!


Så här såg det ut på trappen när jag kom, gullisar! Alex lärde Natalie att skriva och Oliver och hans kompis som följde med från skolan, var ute och cyklade.

Idag ringde Alex till mitt jobb halv fyra. De hade kommit hem med 15- bussen, ingen var hemma, Alex hade ingen nyckel och extranyckeln i uteförrådet var inte på plats. Det var bara att åka hem och låsa upp dörren!

Egentligen ska jag ju sluta vid den tiden, men just nu finns det saker som jag lovat leverera innan månadsskiftet. Hade hellre jobbat över idag än i morgon, men men... det kommer väl helg även efter en lång vecka!



Och i helgen väntar något roligt, Natalies födelsedag! Mest väntar jag på att få göra en Barbie- tårta faktiskt! Har aldrig gjort en sådan men alltid drömt om att få göra det, och nu är stunden kommen :)







Har samlat lite inspiration från nätet. OBS jag ser dessa bilder som just inspiration, tårtorna ovan är gjorda av proffs så min tårta kommer kanske inte se ut så där, ehhhhh... Har inte hälften av verktygen som krävs, inte heller rätta sortens proffs- sockerpasta eller färger. Men jag tror det kan bli fint ändå! Och i vilket fall kommer det att bli väldigt kul...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar