fredag 12 augusti 2011

Skolstartshandling

Jag älskar verkligen astrar, är så glad över att jag orkade frö-så dessa på våren! Förr i tiden (i radhuset) hade jag alltid massor av astrar! Och se förresten, gräsmattan har hämtat sig!

Om ett par dagar börjar skolan, och mest pirrigt är det ju förstås för Natalie som börjar på 6- årsklassen!

Jag brukar alltid åka tåg till stan för att handla skolsaker med det barnet som ska börja skolan. Det ingår även att man får välja en restaurang där man vill luncha. Tänk att jag idag gjorde det med sista barnet!



Att åka tåg är spännande bara det när man i princip alltid åker bil!



Vi tjej- shoppade i över tre timmar och tjej- snackade sedan en bra stund över vår kinamat, Natalies favorit!

Ibland blir jag mörkrädd över hur usla bilder min ajfån tar! Som värsta 80- talskameran ju, ni vet såna där fyrkantiga bilder som man satt och gissade på vem som var vem, haha :)



Kontaktbok, gympapåse, pennfodral och sudd&pennor&sånt i massor! Jag hade trott hon skulle välja Top Model- prylar, men nej, valet föll faktiskt fortfarande på gulliga hundvalpar!

Den fina ryggan köpte vi redan i juni på Legoland! Den är helt underbar och jag är så glad över att vi köpte den där eftersom det finns liknande till salu här men då har inte hunden päls och inte heller "riktigt" halsband & rosett!



Klädshopping brukar jag sällan visa, särskilt mina egna kläder. Det är lite "dagens outfit" över det, och det är jag för gammal för :)

Men jag kan inte låta bli, när min favvo- affär hade halva reapriset på allt! Koftorna hade kostat 500kr/st., tunikan 600 och klänningen 800. Nu kostade alltsammans 600 kronor :) Ääääälskar halva reapriset!

Ångrar bara lite att jag inte köpte en söt liten jeanskavaj också, för 200...



Jag har nästan inte haft blommor inne på hela sommaren. Känns som överkurs med all grönska utanför. Men idag tog jag in dessa fina. Har jag nämnt att jag älskar astrar ;)

Och så hittade jag äntligen den ultimata servettboxen (på bilden), från Granit!

1 kommentar:

  1. Astrar är ju såå vackra, måste genast ta mig till Orangeriet vi har vid Herrgården och köpa mig en bukett. Jag har ju ingen egen täppa (vilket är helt självvalt ) så jag får köpa mina.

    SvaraRadera