måndag 19 september 2011

En mycket bra regndag

Så här såg det ut utanför fönstret när vi steg upp i morse. Jag har haft stearinljus tända hela dagen!


Pooh! Jag har haft en extremt produktiv dag, och har fått hur mycket som helst gjort! Känns helt underbart att det är ordning på hemmet och en massa saker som hängt på trekvart nu är åter på banan. Och att jag gjort en liten lista på alla "måsten" samt en del roligare saker, som ska bli gjorda inom de närmaste månaderna.

Trädgårdsfixet som aldrig verkar bli gjort (eftersom det är ett måste för mig och inte en njutning som jag förstått att det är för många andra), kunde tyvärr inte göras idag på grund av regnet :) Ej heller kunde det gås något power walk idag, dessvärre :) Däremot gick det utmärkt bra att sitta hos Cissi och fika i ett par tre timmar så där :)



Det är rena lyxen att få skämma bort barnen med sovmorgon och skjuts till skolan en regnig dag!



Familjekalendern på iPaden håller koll på viktiga händelser, såsom att Natalie hade skogsdag med matsäck idag. Visserligen bestämde de sig för i klassen att det regnade för mycket, och i stället för utflykt hade de en inflykt idag, med matsäcksätande under bordet i klassrummet :)



Dagen började med tvättfix, och sedan dess har det rullat på... Jag antar att jag är lite skadad men jag _gillar_ verkligen hushållsarbete, bara man har tiden -och inte är dödstrött!



Jonte hade matdag, och han bjöd oss på kebab med grymma hembakta pitabröd! Jag är så _stolt_ över mina perfekta ungar!!!

Och i morgon är det åter igen jobb som gäller. Det ser jag fram emot som vanligt. Jag känner mig så lyckligt lottad med denna perfekta balans i livet just nu. Måndagar till att komma i kapp med hemmet och ett jobb som man trivs med och gärna åker till på tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar