torsdag 15 september 2011

Wii + Super Mario = sant

Dagens tänkvärda


Idag slutade jag i alla fall tidigt! 

Strax efter tre åkte jag hemåt, för att först skjutsa Alex till träningen, åka hem och laga mat (torsdagar är mina matdagar), hämta Alex från träningen (vilket D brukar göra men hann inte idag), laga klart maten och äta med barnen, sätta på kaffe och en maskin tvätt samt dra en sväng med dammsugaren. Sedan finns det ju alltid en massa plock plock plock plock i oändlighet, ryggsäckar med blöta gympahanddukar i, regnkläder som kommit hem för att torkas, frukt som ska fixas, kontaktböcker och arbetsscheman som ska kollas, kanin som ska matas, post som ska sorteras... you name it. Och så är det absolut inte så att jag gör allt här hemma utan Daniel gör faktiskt hälften. Just nu åkte han för att handla mat, och så har han bara en diskmaskin att tömma och en middag att plocka bort... HELT SJUKT faktiskt så mycket jobb det finns, hela tiden, varje dag!

Men- jobb finns, jobb tar aldrig slut, livet är här och nu! Det behöver man bli påmind om då och då. Efter en tre timmars hypereffektiv punktinsats, hann jag faktiskt både slöa vid datorn och mysa med barnen.

Kanske skulle man sluta klockan tre varje dag?



Daniel och barnen spelar ofta WII ett par timmar på kvällen. Behöver jag nämna att de älskar det :) Alla tre (ibland fyra om Alex är med) kör mot varandra. Vi har en projektor fastsatt uppe på taket som projicerar direkt på Olivers vita vägg, för största möjliga bild.

Kvällens spelsession ägnades åt något av Super Mario- spelen, de absoluta favoriterna! Bilderna är inte jättelyckade (hehe), vilket beror på att jag fotade i blindo i det nedsläckta rummet :) Men man kan ändå få en aning om hur mysigt de har det, sittandes i den nedsuttna gamla sacco- säcken :) MYS!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar